Du har ingen varer i handlekurven.

Betingelser

SALGSBETINGELSER

Begge våre butikker er endel av Steinsenteret Åsane Sand og Singel AS

Under finner du kjøp- og leveringsvilkårene som gjelder forbrukerkjøp. f

1. Bestilling
Alle priser vises i norske kroner og er inkl moms. Etter bestilling får du ordrebekreftelse pr mail til den oppgitte e-postadressen. Det er derfor viktig at du oppgir en gyldig e-postadresse for at vi skal kunne sende deg informasjon om mulige forsinkelser etc.

Vi tar forbehold om skrivefeil på våre nettsider og vi forbeholder oss retten til å kunne stoppe ordre dersom vi finner feil eller mangler i produkttekst, informasjon, pris eller tilsvarende. Kunden vil da gjøres oppmerksom på disse feilene og få valget mellom å kansellere ordre eller gjennomføre kjøpet etter at vi har korrigert feil og/mangler.

2. Partene

Partene i handelen som gjøres i nettbutikken vil være deg som forbruker på den ene siden og din lokale butikk (Åsane/ Os) på den andre

3. Betaling
Vi tilbyr betaling via Svea Finans (kort, vipps, faktura, utsettelse med mer) beløpet reserveres på konto til varene sendes eller hentes.

4. Frakt/ Levering
Levering skjer når kjøperen har overtatt varen. Bestiller du transport i nettbutikken vil det normalt gå 3-5 virkedager til varene leveres på ønsket adresse. Også når det gjelder transportkostnaden forbeholder vi oss retten til å kunne stoppe en ordre/ øke kostnaden dersom vi finner feil eller mangler vekt og/ avstand/ tilkomst. Vi gjør også oppmerksom på at frakttillegg forekommer ved bompasseringer og ferger og at dette ikke er tatt høyde for i nettbutikken. Vi kan ikke under noen omstendighet holdes økonomisk ansvarlig for eventuelle forsinkelser som kan medføre merkostnader for kjøper grunnet f.eks vanskelig tilkomst, slike eventuelle merkostnader vil bli fakturert i etterkant. Også ekstra krane- og eller grabbetid vil bli etterfakturert hvis varene skal leveres mer enn 5 meter fra vei.

De repektive transportavdelingene tar kontakt med kunde om forventet leveringsdato. Skal kunde hente vare(r) selv på lager er det butikken som tar kontakt når varene er klare.

Dersom vi ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren. Les mer om dette

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

5. Undersøkelse av varen(e)
Når kjøperen mottar varen(e), skal kjøper undersøke om varen(e) er i samsvar med bestillingen. Er det skader under transporten eller om den ellers har mangler skal kjøper melde fra til oss omgående, slik at vi får rettet opp feilen. Ring/ send e-post til: butikk@sandogsingel.no 

6. Angrerett
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. Angrefristen utløper 14 dager etter at kunden eller noen tredjepart, annen enn transportøren, tar varen(e) i fysisk besittelse.

Kjøper må selv besørge og betale for returfrakt til samme lagersted hvor varene ble fraktet fra eller hentet fra.

Har vi besørget frakt til kjøper, vil ikke fraktkostnader bli refundert til kjøper ved bruk av angreretten.

Varen(e) må være uskadet, på hel/komplett pall og med ubrutt emballasje.
Ikke alle varene i vårt sortiment gir grunnlag for 100% retur av kjøpsbeløpet, da våre leverandører har ulike returordninger. Ta kontakt for mer informasjon.

Hvis du ønsker å utøve angreretten finner du skjema HER

7. Reklamasjon
Har kjøper mottatt et produkt som er mangelfullt, kontakt oss så snart som mulig ved å ringe/ sende en e-post til butikk@sandogsingel.no 

Feil og mangler dekkes av forbrukerkjøpsloven. Oppdager du en feil eller mangel må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde ha oppdaget det, gi oss beskjed. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Reklamasjonen må senest skje to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Melding om feil og mangler ved produktene skal overbringes  skriftlig.

Vi forbeholder seg retten til å nekte reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er mangelfullt med utgangspunkt i gjeldende forbrukerlovgivning.

Se for øvrig Forbrukerrådet sine nettsider for mer informasjon om forbrukerkjøpsloven og dine rettigheter.

8. Konfliktløsning

Klager rettes til lokal Steinsenterbutikk innen rimelig tid.